LUNSJKAKER!

Da det ble konstantert melkeallergi, kom tankene om jula opp. Hva med julemiddagen? Medisterkaker og pølser?

Hva skulle jenta mi spise da? Julepølse uten melk fantes ikke.

Da gikk jeg til en lokal matbutikk som hadde ferskvaredisk. Der fikk de forspurt en av sine kjøttleverandører om mulighet for å lage gluten -og melkefri medisterdeig. Jammen fikk de til det! Men da måtte jeg bestille minimum 4 kilo. SOLGT! Jeg bestilte 7 kilo jeg:-)

Siden har jeg bestilt derfra. Hver høst bestilles 7-10 kilo medisterdeig. Alt kan jo ikke bli medisterkaker, så da lager jeg lunsj-kaker av halvparten.

Blander deigen med litt gulerøtter, mais og erter. Da blir det noe å ha i matpakka, eller vi bruker det til middag , som i dag.

Om du ikke lager saus selv, går det like fint å bruke glutenfri brun saus.

Den er også fri for melk.

2 kommentarer
    1. Det ser kjempegodt ut Aina, så dyktig du er! <3 Litt av en jobb med steking av 7 kilo medisterdeig da. Lunsjkaker er snadder, har aldri lagd det selv. God idé!
      Visste ikke at det gikk an å bestille medisterdeig uten melk. Tusen takk for tips! Blir så sulten av å se på de fine, fristende bildene dine! Tror jammen jeg må ta ut et par medisterkaker fra fryseren til kveldsmat 😉

    2. Takk, Tove:-) Setter av kvelden til steking, for å si det sånn:-P . Spar Fetsund bestiller for meg. Vet Gilde leverer til Coop , de gjør det før jul i hvertfall . Fri for G & M.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg