BACONSURRET TORSK!

I dag ble det baconsurret torsk med gulrotstappe.

Jeg begynner med stappen.

Skrell gulrøtter og poteter, skjær de i mindre biter. Kok de møre. Hell av vannet og bruk en potetstapper. Stapp til ønsket konsistens.

Vi liker litt biter i.

For oss 4 bruker jeg 10-12 poteter og 5-6 gulrøtter. Tilsetter melkefritt smør og smaker til med salt og pepper.

Du kan godt skrelle de dagen før, legge de i en kjele med vann, men uten salt. Da er det bare å koke i vei når du kommer hjem på ettermiddagen.

Sett ovn på 200 grader. Surr en baconskive rundt hver torskefilet. Legg de i ildfast form. Jeg steker de midt i ovnen 10-15 min alt ettersom hvor store fileene er. Når fisken flaker seg, tar jeg den ut. Og selvfølgelig …. Brokkoli… kommer ikke uten den. Men bruk nå hva du liker.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg