FROKOSTBLANDING!

Noen ganger slår jeg til med hjemmelaget frokostblanding. Jeg får mye inspirasjon fra andre oppskrifter og gjør om til mine.

Denne tar 10 min å smelle sammen og står ca 50 min i ovnen. Altså kjapt å lage. Denne oppskriften er på 8-10 porsjoner.

Jeg bruker:

250 g glutenfri havregryn

50 g solsikkekjerner

50 g sesamfrø

50 g mandler, grovt hakket

50 g valnøtter, grovt hakket

50 g hasselnøtter, grovt hakket

25 g brunt sukker

2 klyper salt

1 dl eplejuice

1 ss honning

1 ss melkefritt smør

Rører alt det tørre, unntatt sukker.

Eplejuice,melkefritt smør, sukker og honning varmes i kasserolle til alt er oppløst. Har blandingen med det tørre opp i kjelen og rører godt sammen.

Heller blandingen over et stekebrett med bakepapir. Fordeler jevnt utover.

Steker midt i ovnen på 140 g i ca 50 min. Rører i blandingen hvert 10-15 min. For å få det jevnt stekt.

Avkjøl. Du kan også tilsette tørket frukt. Det variere jeg på. Holdbar ca 1 mnd.

Istedet for melk , bruker jeg naturell Soya-youghurt eller Soya-youghurt tilsatt vanilje. Det kjøper jeg på Meny eller Coop.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg