STEINBAKT!

Når det vanker suppe til middag, blir gjengen her ofte sulten på kvelden.

I går prøvde jeg noe nytt.

Brød i leirgryta:-)

Den legges jo i kaldt vann. Imens fant jeg frem ingrediensene.

6 dl glutenfri havremel

3 dl jyttemel

0/5 dl knuste linfrø

1 dl solsikkekjerner

1 dl glutenfri havregryn

1 pose tørr gjær

1 ts salt

1 ss honning

2 ss olje

5 dl lunket vann tilsatt 1 ts fiberhusk.

Blander alt det tørre i..bakemaskinen. Deretter det våte.

Lot deigen heve i 40 min under plast.

Forvarmet leirgryta på 225 grader.

La deigen i gryta, med lokk , inn i ovnen i 30 min. Etter de 30 satte jeg ned varmen til 220 grader, tok av lokket og stekte da brødet 15 min til.

Og med det nye smøret fra Berit Nordstrand , smakte det fortreffelig:-)

Rapskokos:-) Det var gøttere en gøttest:-P

La oss si det sånn…. Var ikke mye brød igjen til frokost i dag. Men det ble da en smak i dag også. Og som yngstejenta sa….. “Trengte bare 1stk skive for å bli mett og brødet var ikke tørt”

(som glutenfritt gjerne blir.)

Det må prøves igjen:-)))))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg