ELLA-KAKE:-D

Vi er så heldige at vi har en oldemor på snart 95 år. Hun har bakt til barnas bursdag, deres favoritt… Ella- kake.

Den bør lages et par dager i forveien. Det for at kakebunn skal trekke til seg fuktighet fra kremen.

Nå har hun vært så snill å gi meg oppskriften. Eldstemann kunne ikke spise den på mange år, før vi fikk tak i melkefri krem. Da begynte hun å lage den fri for melkeprodukter med den melkefrie kremen. Vi har ikke prøvd med glutenfritt mel ennå, men det skal jeg prøve neste gang 🙂

INGREDIENSER.

150 g melkefritt smør

150 g sukker

250 g mel

2 ts bakepulver

1 egg.

Deler deigen i 2. Kjevler de ut på bakepapir.

Huler ut med springformen.

Steker de på 200 grader , hver for seg i 10-12 minutter.

Kakefyll:

Piskes.

1 1/2 boks med Visp

2 ts vaniljesukker

4 ss vaniljesaus.

Pynt:

Melis og sitron-dråper.

Blir syrlig og god:-P

Jeg brukte litt kokos med gul konditorfarge. Ble en ok påskekake.

Jeg har alltid trodd at denne var komplisert å lage, men neida…. Jeg klarte det!!! Nå gjenstår å smake:-D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg