MANGO-KYLLING!

Vi har ingen fast tradisjon på påskemiddagen. Men det blir Ingen lammestek her i huset. I år ble det Mango-kylling, oppskrift fra min gode venninne. Jeg fikk den servert hos henne for mange år siden. Og den er en festmiddag for oss i dette huset.

Jeg har jo byttet ut melkeproduktene til de vi bruker.

INGREDIENSER:4-6 personer

5-6 kyllingfileter

2-2 1/2 dl vann

2 ts glutenfri grønnsaksbuljong

1 1/2 ss soya

1 1/2-2 ts sambal( STERK!)

1 purre

1 paprika

6-9 dl Creme fraische( jeg bruker 2 melkefri creme fraische eller 2 bokser Sour Supreme)

3 ss mango chutney

1 mango

Sambal og chutney.

Melkefri creme fraische

Sour Supreme

Kutter opp purre.

Kutter paprika.

Stek kylling i strimler.

Tilsett vann, buljong, soya , sambal og mango-chutney. Kok uten lokk i 15 min.

Tilsett purre og paprika.

Ha i creme frasiche. Kok i 5 min.

Tilsett mango i terninger rett før servering. Serveres med ris og salat.

Desserten har dere sett før. Epler, hakkede mandler, kanel, lønnesirup og melkefri krem.

Ella-kaka til oldemor måtte også fortæres:)

4 kommentarer

Siste innlegg