FYLTE HORN!

Fredag er dagen hvor vi lager litt fredagskos. Da spiser vi litt senere. Jentene ønsket Fylte horn . Og det tar litt lengre tid å lage, for å si det sånn. Det er også en kategori som vi også har Avdeling 1 og Avdeling 2 på.

Ei må ha melkefritt, men hun vil ha med vanlig mel. Min yngste vil ha vanlig ost, men kjører glutenfritt.

I dag kjører jeg det den melkefrie varianten på bloggen.

Ingredienser: deig.

800 g mel

4.5 dl vann

1/2 pose gjær

3 ts salt

4 ss olje.

Jeg blander vann, olje og salt. Rører i mel & gjær. Lar stå til heving 1 time.

Fyll: Jeg bruker Leiv Vidar sine kjøttpølser , som jeg kutter i biter.

Blander i melkefri revet ost, mais, løk. Tilsetter ketchup & sennep, av krydder jeg bruker grillkrydder og oregano.

Fyllet er ferdig!

Kjevler ut deigen i ” kakebiter” og legger fyllet på. Ruller de sammen.

Setter de på bakepapir, pensler med egg , tar også på litt sesamfrø( eller valmuefrø)

Setter ovnen på 200 grader og steker de i ca 15 min. Kommer helt ann på ovnen din. Sjekk med jevne mellomrom.

Jeg lager alltid mye, da blir det ex til å ha med på skole. Eller putte de i fryseren. Gode å varme opp ved en senere anledning også.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg