PREMIERE-KAKE!

Min yngste datter og jeg synger i kor for Fet kulturskole. Og i går kveld hadde vi Cabaret på selveste Lillestrøm Kultursenter. Da måtte vi jo premieres da vi kom hjem.

Siden jeg hadde eggehviter etter pasta carbonara, bakte jeg Pavlova.

INGREDIENSER:

4 eggehviter

1.5 dl sukker

1 ts vaniljesukker

1.5 dl melis

1 ts potetmel

1 ts hvitvinseddik

Eggehviter piskes stivt, ha i sukker. Deretter melis, potetmel, vaniljesukker, hvitvinseddik.

Legg marengsen på bakepapir( tegn gjerne av fatet du skal ha den på)

Jeg strør gjerne litt hakkede mandler på.

La marengsen steke midt i ovnen på 140 grader i 1- 1.5 time.

Fyll:

2 bokser melkefri visp

1/2 boks melkefri vaniljesaus

1 ts vaniljesukker.

Vispen piskes leeenge. Blir da “fluffy”

Ta i vaniljesausen og vaniljesukkeret.

Jeg lagde marengsen for noen dager siden.

Og satte den i kjøleskap.

Melkefri krem tok jeg faktisk på, på fredag. Marengsen ble ikke ” sluggy” som den kan bli. Kanskje pga at det ikke er like mye fett i den som i vanlig krem?

Jeg pyntet ferdig på morningen før vi skulle på kultursenteret.

Pynt med de bærene du liker. Jeg bruker også banan, kiwi, ananas. Alt ettersom hva vi har lyst på. Denne gang ble det jordbær, blåbær og bringebær.

De sies at Pavlova skal pyntes rett før servering. Men denne ble bedre enn noen gang:)

Var kjapp, enkel og alldeles nydelig premie til oss alle i heimen:-)

GOD SØNDAG!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg