PLANLEGGING!

Fått en del kommentarer på at jeg lager så mye mat. Noen lurer på om det ikke veldig mye styr…. Men Jeg lager ikke mer mat en andre. Jeg må bare planlegge litt annerledes.

Det for at begge jentene skal holde seg friske. Og mat må jo alle ha, og med planlegging går det som fot i hose.

Kunne skrevet flere blogginnlegg pr dag, men da hadde dere blitt veldig lei, tror jeg. Har holdt på å kartlegge ang mat og allergier siden eldstejenta var 4 år. Og nå er lillegullet mitt snart 18.

Her er bare et lite tips om hvordan gjøre hverdagen ,og innkjøp mye enklere.

Vi setter oss alle ned hver søndag kveld, planlegger da ukas middag. Søndagsmiddagen kan gjerne vente nærmere helga for innkjøp.

Mannen min og jeg handler da hver mandag ettermiddag. Og vi planlegger da alle ukas måltider, matpakker…, ja alt av hva vi bruker i løpet av uka. Må selvfølgelig fylle på med noe, men vi prøver så godt vi kan å få oversikt over hva vi trenger.

Dette også for at det er store kostnader når man har matallergier. Alle vet vel hvor lett det er å ta med seg ekstra i handlekurven, om man stadig stikker innom butikken. Så for oss funker det best med 1 storhandel i uka.

Ved planlegging tenker jeg ut hvilke retter ,hvor noen av ingrediensene kan brukes til flere. Kun for å få brukt opp, og ikke blir kastet. Her brukes alt. Og blir det rester, blir det jo en restemiddag av ett eller annet slag.

EN GOD KVELD ØNSKES!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg