MARINERT KYLLING-FILET!

Kylling-filet går det også mye av her i heimen. I alle varianter.

Etter en tur på handel , med en av mine beste venninner, fant jeg soyamarinade uten gluten og melk.

En filet til oss hver. Og marinaden.

Jeg puttet filetene i en pose, og ca 2 dl marinade. Hadde også vårløk i kjøleskapet, som jeg kuttet opp, og la i posen. Lot det ligge ca 1 time i kjøleskapet. Desto lengre, jo bedre smak. Men minimum 15 minutter i marinade.

En dæsj honning i posen, må også med.

Legg filetene i godt varmet stekepanne. Tømmer også marinaden i panna. Stek så de får stekeskorpe på begge sider, skru ned varmen og legg på lokk. Hadde også litt soltørket tomat, som jeg la i panna. Lot det “koke” i ca 15 minutter. Til fileten var gjennomstekt.

Med salaten du liker, og hjemmelaget fløtegratinerte poteter. ( Se oppskrift på mine middagstips, under Kassler og fløtegratinerte poteter datert 29. mars)

Med kun Allioli som dressing, trengte vi ingen saus.

Jammen ble det god middag denne gangen også!

GOD TIRSDAG!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg