FYRSTEKAKE!

Min god venninne ga meg oppskrift på sin nydelige fyrstekake. Denne måtte jeg prøve. Men du skjønner, kakebaker er jeg vel igrunn ikke:))) Jeg måtte le ,og sendte henne bilde av kaka mi. Snill som hun er svarte hun.. “Utseende er ikke viktig, det er det indre som teller”.

Her i huset må de jo smake på det jeg lager.

Ja , for å sjekke at det kan serveres. Nye kaker prøvebakes alltid først. Og denne falt virkelig i smak. Kaka må bakes flere ganger. Så det var riktig som min venninne sa” det er det indre som teller”

Ingredienser:

250 g glutenfri kakemix

1 ts bakepulver

150 g melkefritt smør

125 g sukker

1 egg

1 pose ferdig makronfyll.

Mel , bakepulver og smør smuldres i kjøkkenmaskin.

Tilsett egget til slutt.

2/3 av deigen trykkes ut i kakeforma .

2 L rund form.

Jeg kjøpte ferdig makronfyll ,som kun blandes med varmt vann.

Makronfyllet smøres over kakebunnen.

Ta resten av deigen og lag et ” gitter” over kaka.

Stekes midt i ovnen på 175 grader i 50-60 minutter.

Kaka er jo selvfølgelig gluten og melkefri:-)

Og som jentene mine sa…

“Med vaniljeis og vaniljesaus ,blir kaka en høydare”

HA EN GOD TORSDAG!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg