MORMOR’S & BESTEFAR’S FLESKEPANNEKAKE🍪

Barndommens middag hos mormor, var heaven, når det vanket fleskepannekake. Men jeg tror nok ikke hun brukte glutenfritt mel.

Med en så enkel middag, med kun poteter og smeltet smør til, introduserte jeg denne for mine jenter.

Jeg måtte tilføre litt brokkoli og tomater da.

Mormor lagde alltid fleskepannekake i langpanne.

Ingredienser:

3 egg

4 dl glutenfri havremelk

2.5 dl fin semper mix

Litt gressløk

Pisk sammen røra. Og la den stå å svelle litt i kjøleskapet.

Jeg legger alltid bacon på bakepapir, som settes i ovnen på 200 grader i 15- 20 minutter. Alt ettersom hvor godt stekt du vil ha baconet.

Tøm røra i form/ langpanne. Legg det ferdige baconet oppå.

Ovnen settes på 200 grader, varmluft , i ca 1/2 time.

Sjekk om pannekaka er gjennomstekt med kakepinne.

Ble ikke helt som mormor sin da, men smakte godt for det!

HA EN FIN DAG!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg