SOUP A’LA AINA!

Jeg blir inspirert av mange glade kokker, og mikser gjerne noe til mitt eget.

I dag blir det sum av sumarum-suppe med det jeg synes er godt.

Ingredienser:

4 posjoner:

8 dl vann med glutenfri grønnsaksbuljong

3-4 gulrøtter

3-4 vårløk

6 soltørkete tomater

1/2 paprika

2 bokser grønne linser

1 boks hakkede tomater

1 ts fersk revet ingefær

Salt og pepper

Kutt alle grønnsakene og la de få et oppkok.

Tilsett de hakkede tomatene.

Smak til med ingefær, salt og pepper. Tilsett linsene rett før suppen er klar.

Jeg liker at grønnsakene har litt “krønsj” så jeg passer på så de ikke kokes for mye.

Som tilbehør ble det Glutenfritt brød , som jeg sprayer litt olivenolje på.

Ta et dryss med himalayasalt over.

Settes i ovnen på 200 grader, til de blir sprø.

Litt stæsj må til. Pynt med de urtene du har. Jeg bruker mye basilikum.

Suppe og brød, gjorde middagen komplett i dag å;)

HA EN FORTSATT FLOTT DAG!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg