BURSDAGS-KAKE🎂

Vi har feiret 18 årsdagen til eldstejenta i 2 dager. For første gang prøvde jeg meg på marsipan-kake. Glutenfritt sukkerbrød. Og melkefritt kakefyll.

Ingredienser: oppskrift sukkerbrød står i tidligere innlegg, under kategori: kaker.

3 bokser melkefri Visp

Syltetøy( jeg brukte rips og jordbørsyltetøy)

1 banan

Vaniljesaus

Ananasjuice

Ferdig marsipanlokk

Jeg delte kakebunn i 2 ,og dynket de med ananasjuice.

Pisket kremen( lenge)

Delte den piskede kremen i 2 boller, hvorpå jeg tilsatte vaniljesaus og syltetøy i den ene bollen med krem.

Fylte den i midten. Kuttet opp bananskiver som fyll .

Dynket toppen med ananasjuice og la på den andre kremen.

Som pynt, kjøpte jeg rosa ferdigmarsipan på Coop Obs! og kjevlet ut. Brukte en pepperkakeform i hjerte ( da jeg ikke har andre utstikkere) og lagde 3 hjerter til pynt. Bokstavformer hadde jeg fra før.

Ferdig blomsterpynt, også kjøpt på Coop Obs!

Langt igjen til konditor, men første gang eldstejenta har fått marsipankake.

Så det ble da greit utvalg:

Ostekake uten melk og gluten( se kategori kaker)

Gulrotkake( se kategori kaker)

Sjokolademuffins , laget av Elise( også under kategori kaker)

Kringle , laget av mamma , uten melk.

Det ble da en flott feiring ,2 dager til ende. En fornøyd 18 åring har jeg nå i huset<3

HA EN SUPER DAG

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg