1-2-3 RØMMEGRØT!

Rømmegrøt er ikke noe vi kan kjøpe ferdig. Det er vel igrunn mange år siden det er blitt spist i dette huset. Tenkte jeg måtte prøve meg på en glutenfri og melkefri …. selvfølgelig.:-)

Ingredienser:

Dette ble til 3.5 porsjon, så det er bare å øke innholdet. Testet ut for første gang, så da lagde jeg ikke så mye.

1 boks melkefri rømme, Sour Supreme

3 ss melkefritt smør

2 ts jyttemel

1 boks kokosmelk. Men bruk helst iMatfløte. Jeg tok en ” tager hva jeg haver” For her brukes jo alt.

1 dl vann

Salt og sukker.

Smelt smøret , ta i rømme og fløte. Rør godt, til det får et oppkok. Ta kjelen av plata( så det ikke svir seg) mens du rister 1 dl vann og 2 ts jyttemel i en tett boks. Hell blandingen i kjelen, la det småkoke i 5 minutter. Rør godt hele tiden.

Smak til med litt salt og sukker. (Ikke mye)

Melkefritt smørøyet , kanel og sukker. Den satt som et skudd! Det var virkelig digg.

Nå blir det spekemat og rømmegrøt på oss også🍚

Men da må jeg nok lage større posjon.😉

HA EN BE-RØMME-LIG DAG🍚😎

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg