HEGE’S FYRSTEKAKE. UTEN EGG,MELK & GLUTEN:D

Jeg måtte nok en gang prøve meg på Hege’s fyrstekake. Denne gang uten egg, melk og gluten. Siden vi snart skal feire en fjortis, er vi i gang med kakebaking

Ingredienser:

250 g glutenfri Fin Mix

2 ts bakepulver

150 g smør

125 g sukker

Erstattet 1 egg , med 2 ss No-egg pulver . Blander eggepulveret med 4 ss vann.

1 ss tilsvarer 1 egg, men jeg dobler alltid “eggene”

Jeg pisker alltid “egget” i egen bolle først.

Bland de andre ingrediensene.

Tilsett “eggene” tilslutt.

Elt til en fin deig.

Dekk kakeformen med bakepapir.

2/3 av deigen trykkes ut i kakeforma.

Bruk gjerne ferdig makronfyll , som du blander med vann. Jeg bruker 1 ss mer vann en det står på posen. Smør det utover deigen.

Resten av deigen ruller jeg til pølser og lager gitter over mandelmassen.

Bruk en rund form ,2 L.

Stek på 175 grader , 50-60 minutter på rist, midt i ovnen.

VELBEKOMME🍰😋

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg