MARKENS GRØDE, EPLEMOS MED AGAVESIRUP!

At et lite epletre kunne avle såååå mye epler, som vi fikk i år, hadde jeg ikke trodd. Noe er blitt delt ut til venner og familie. Får jo ikke brukt alt selv🍏🍏🍏

Men vi satte i gang med å lage eplemos.

Koselig å dekke på frokostbordet med krystall fra en snill tante , og hjemmelaget syltetøy.

Istedet for sukker, brukte jeg agavesirup og kanel. Du kan godt bruk honning som søtningsmiddel også.

Som mange ganger før er de fleste i ” ærbe” når ting skal lages.

I denne oppskriften brukte jeg :

2 kg ferdig skrelte eplebiter

1 dl vann . Kokte eplene og vannet på svak varme.

Når det ble møre, brukte jeg stavmikser. Vi liker litt biter. Men mos de slik du ønsker.

Deretter tok jeg i :

1 ts kanel pr kg eple

Ca 3 ss agavesirup pr kg eple.

Smak til med agavesirup, for det kommer ann på surheten på eplene.

Bokser kjøpt på Rema, så er det bare å fryse ned for vinteren.

Syltetøy på glutenfritt knekkebrød😋

GOD FROKOST🍏☕

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg