FISKEGRATENG!

Enkel hjemmelaget fiskegrateng, lager jeg gjerne dagen før. Venter med å ta på strøkavring, til den skal stekes i ovnen. Ingen avansert grateng , men god, synes vi.

Ingredienser til hvit saus.

3 ss melkefritt smør som smeltes, bland i 2 ss jyttemel.

Tilsett glutenfri havremelk, la det koke opp , mens du rører. Smak til med salt og pepper.

Sausen blir jevn og fin.

Denne gang brukte jeg glutenfri makaroni ,og glutenfri fuselli med fiber.

Jeg brukte torsk ,som jeg lot trekke i kokt vann.

Blandet så fisk, makaroni og saus, som jeg heller over i ildfast form.

Jeg må dele forma i 2 pga strøkavringene. En uten melk, men med gluten. En med melk, men fri for gluten.

Sett ovnen på 200 grader og stek til strøkavringene er gyllende.

Kokte poteter, kokte gulrøtter, og selvfølgelig smeltet melkefritt smør😋

Blir så gøtt atte

HA EN FORTSATT FLOTT DAG☀🐟

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg