EPLESNURRER!

Min kjære Hege fikk epler av meg, og jeg fikk oppskrift på eplesnurrer🍎🍏Bra deal:-)

Hun brukte ” vanlig” ingredienser, mens jeg måtte gjøre om til mitt- gluten og melkefritt.

Ingredienser:

50 g gjær( denne gang brukte jeg tørrgjær, men helst fersk gjær til glutenfritt)

2 dl sukker

200 g melkefritt smør

6 dl havremelk

Ca 800 g fin Mix Semper

1 ts kardemomme

2 ts fiberhusk

Litt salt

Eplebiter.

Smelt smør.

Tilsett melk og sukker i kjelen + 2 ts fiberhusk.

Bland det tørre..mel, kardemomme , salt og tørrgjær.

Bland så alt i bakemaskinen.

Jeg satt deigen til heving 1.5 time.

Del deigen i 2 og kjevle den ut som en pølse. Husk nøytral olje på kjevle evt bakebord. Da “klistrer” den ikke. Men denne deigen var lett å jobbe med. Olje bruker jeg også for at deigen ikke skal få for mye sprekker. Legg på eplebiter, sukker og kanel.

Rull sammen. Del så i biter. Denne porsjonen ga ca 30 stk.

Legg de på bakebrett.

Stek de på 225 grader i ca 10-12 minutter. Sett de høyt opp i ovnen, det pga at det er glutenfritt mel og de skal bli gyllende.

Noen blir alltid glad da det lukter bakst, når de kommer hjem😄 Men glutenfritt er best samme dag. Det blir for tørt. Så da var det bare å hive innpå😋

HA EN FIN DAG, MED & UTEN SNURRER🍎🍏

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg