FERSK SUPPE MED SUR/SØT SAUS!

Hva smaker vel bedre en fersk suppe etter en lang skogstur?

Jeg bruker Høyrygg. Til oss 4 kjøper jeg gjerne rundt 2 kg da noe går bort i bein. Da har vi middag et par dager.

Kjøttet langkoker jeg gjerne dagen før.

Jeg kutter kål, purre og gulrøtter i biter. Lar det koke med det ferdigkokte kjøttet. Og har sursøt saus og poteter til.

Ingredienser til sur/søt saus:

2 ss melkefritt smør

2 ss jyttemel

3 ss eddik

4-5 ss sukker( smak til etter behag)

Salt og pepper.

Smelt smøret og rør inn melet på svak varme. Men la det få ett oppkok. Jevn til med kraften fra suppa. Tilsett eddik og sukker, salt og pepper.

Mørt og deilig kjøtt😋

Helt klart min favorittmat, og jeg forsyner meg gjerne 2 ganger😄

EN SUPER HØSTFERIE ØNSKES DERE🍁🍄🍁

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg