FREDAGSKOS-SCAMPI, FOCCACIA OG DRESSING-MELKEFRITT!

Elise digger scampi, og da blir det jo det. Var på jentekveld hos min kjære Hege, hvor hun hadde laget nydelige dressinger og foccacia – til nettopp scampi. Da måtte jeg introdusere det for de her hjemme.

Denne gang kjøpte jeg fix ferdig scampi, måtte jo prøve de ut.

Kjøpte scampi på Rema denne gang. De inneholdt gluten. Men du kan kjøpe ferdig kokt, og marinere de selv i panna med chilisaus.

Emma kjøpte ferdig aioli .

Men jeg lagde en av de nydelige dressingene jeg fikk hos Hege . Byttet bare til våre ingredienser:

Ingredienser:

1 boks- På mäckan- (smøreost kjøpt på Meny)

Saften av 1 sitron

1 båt finhakket hvitløk

1 ss glutenfri havremelk

2 ts akasie honning

Litt finhakket frisk basilikum

Smak til med salt og pepper.

Bland smørosten, sitronsaft, hvitløk, melk, honning og basilikum

Rør blandingen jevn og glatt.

La dippen trekke i kjøleskap 1 time før servering.

Den var bare så god altså!

Smørstekte noen asparges jeg hadde. Med middelhavs-salat fra Rema og litt grønn salat, smakte det aldeles nydelig😋😋

Så det var vår fredagskos👏

HA EN SUPER LØRDAG🙏👌

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg