THOMAS SIN EMINENTE GRYTE-MED AINA’S VRI!

Vi var så heldig i sommer ,å få servert en aldeles nydelig gryte, lagd av Thomas . Den måtte jeg jo få oppskrift på👍Som vanlig måtte jeg improvisere med våre matvarer.

Ingredienser :

Jeg hadde høyrygg i fryseren (1.3 kg )som jeg tok opp og skar i biter.

Brunet kjøttbitene i gryta.

Fylte opp med 1,5 L vann

2 ss glutenfri buljong

1 hvitløksfedd.

Lot det småkoke i ca 2 timer.

La i 2 laurbærblad

Som sagt før: " her tager man hva man haver" så jeg kuttet opp 4 gulrøtter & Sukkererter & 1/2 løk.

Mot slutten av koketiden tok jeg i 1 boks melkefri fløte. Jevnet gryta med potetmel og vann for å få fylde.

Rosmarinbakte poteter og en frisk salat til.

Ikke helt som Thomas sin, men jeg fikk tommelen opp 👍av de her i huset . Tenkte jeg hadde middag i 2 dager, men den gang ei😜Så neste gang må jeg lage dobbel porsjon, med tanke på min sultne familie😋

EN FLOTT DAG ØNSKES DERE DER UTE✨✨

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg