NY BRØDFORM!

Jeg ønsket meg ny brødform til jul. Og så heldig som jeg er, fikk jeg det av mamma og pappa. Enkelt å bake brød nå gitt.

Alt blandes i bollen, heves i bollen og jammen skal den stekes i bollen også. Enklere kan det ikke bli.

Dette er en silikonform med røreskje.

Da måtte jeg prøve å " mekke" et brød da. Fort gikk det å👏

Ingredienser :

3 dl lunkent vann

1/2 pk fersk gjær

1 egg.

Rør ut gjæren i det lunkne vannet. Rør inn egget

og 3 ss rapsolje

250 g bokhvete/ teff

1 ss akasiehonning

2 ss knuste linfrø

2 ss glutenfri havregryn

2 ss solsikkekjerner

Salt

"Deigen " blir litt tykkere enn en pannekakerøre.

Det enkle er jo at alt blandes rett i formen.

Sett formen til heving, ca 1/2 time. Dekk til med plast.

Stek midt i ovnen på 220 grader i ca 40 minutter. Ta brødet ut av formen . Snu " bunnen " opp og etterstek i ca 10 minutter .

La det avkjøle på rist.

Ingenting er som hjemmebakt brød.😋

Nystekt , og varmt brød med melkefritt smør! Nam!

Det ble porøst og med sprø skorpe👍

Brødet ble borte til frokost og matpakke. Ja , ja….. Bare å bake fler da😄

HA EN FIN JANUARDAG HVOR ENN DU ER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg