PIZZASNURRER FRI FOR MELK OG GLUTEN!

Pizzasnurrer hadde jeg aldri prøvd meg på, så det måtte testes. Da ble det sjølmekka fyll og deig.

Ingredienser:

DEIG:

Denne deigen komponerte jeg selv.

4,5 dl lunket vann

5 ss olje

1 pk fersk gjær

1 ss fiberhusk

1 egg

200 g jyttemel

600 g Bokhvete / teff

Salt

Bland gjær, olje, egg i det lunkne vannet. Tilsett 1 ss fiberhusk og salt. Rør så inn melet. La stå til heving ca 1 time.

FYLL:

1 pk røkte pølser

1 løk

Revet melkefri ost

Ketchup og sennep

Oregan evt pizzakrydder

Kutt opp pølser og løk.

Jeg tok i litt purre og mais også.

Tilsett ketchup og sennep, + krydder . Rør i sammen.

Legg på alt fyllet som på en pizza .

Kutt i "strimler" med pizzaskjærer.

Sett de på stekebrett.

Jeg la på litt mais også.

Stek på 200 grader, varmluft i 25-30 minutter.

Kommer an på ovnen din.

Det blir 16-20 stk ,alt etter hvor store du lager de.

VELBEKOMME 🙏

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg