HVORFOR BRUKER JEG HAVREPRODUKTER I MAT!

Fått noen spørsmål på hvorfor jeg bruker havreprodukter når det ikke er glutenfritt? Havre er i utgangspunktet glutenfritt. Her kommer noen enkle utskrifter som jeg har forholdt meg til. Jeg har spurt eksperter til råds.

Dette er noe hver og en må prøve ut. Her er ikke cøliaki , men vi NON -CØLIAKIS GLUTENSENSITIVA . Og tåler da disse produktene.

Etter mange års fartstid og utprøvinger, ble havreproduktene det vi til slutt valgte . Både pga smak, men også hvordan konsistensen blir i maten.

På Oatly sine sider, finner du forklaringer på hva det inneholder av gluten. Greit å lese om du får store reaksjoner.

Det er i allergiens verden , som andre steder, noen tåler, noen tåler ikke.

Når jeg for mange års siden var hos ernæringsfysiolog som underviste for Olympia-toppenes utøver, forklarte hun hvor mye sukker det var rismelk( som i en cola) , så da gikk vi over til havreproduktene.

Håper dette kan være til hjelp for deg i startfasen🙏

LYKKE TIL🌺

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg