RUNDSTYKKER!

Jeg liker best å bake brød og foccacia med glutenfritt mel. Fordi da er det røre som helles i form. Noen ganger må jeg slå til med rundstykker .

Siden vi var i Sverige , fant jeg ,for meg , nytt mel. Det måtte testes ut.

Ingredienser:

Lailas mjølmix uten melk og gluten. Kjøpt på Hypermat.

Oppskrift står på pakka, men jeg tilsatt

2 ss linfrø

3 ss solsikkekjerner

Dessuten tok jeg 600 g mel og ikke 675 g som sto på pakka. Da sper jeg heller på ex mel om nødvendig.

Ble en deig , ikke altfor klissete, som glutenfritt gjerne blir.

Lot den heve i 30 minutter.

Den var veldig lett å arbeide med. Tok litt ex mel på bakebordet . Rullet 2 pølser, og delte deigen i 12 biter. Etterhev på brettet i en 1/2 time.

Pensle med egg og strø over valmuefrø.

Stek på 250 grader midt i ovnen på 8-10 minutter.

Glutenfritt smaker jo best med en gang, så da ble det kveldsmat på oss da.

Jeg som kan, kosa meg med Brie , og hjemmelaget bringebærsyltetøy .

VELBEKOMME 🙏

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg